Δευτέρα , Δεκέμβριος 9 2019
Αρχική / Υγεία / Ψυχολογία / Οι κρίσεις πανικού μέσα από την δική μου εμπειρία!
Κρίσεις πανικού
Κρίσεις πανικού

Οι κρίσεις πανικού μέσα από την δική μου εμπειρία!

Pen Σήμερα θέλω να σου πω ό, τι γνωρίζω για τις κρίσεις πανικού, μιας και αρκετές φορές έχω σωματοποιήσει το άγχος μου. Όσα θα διαβάσεις δεν είναι από πηγές, αλλά όσα έμαθα μέσα από τις δικές μου κρίσεις πανικού!


Τί είναι οι κρίσεις πανικού;

Είναι το υπέρμετρο άγχος, το οποίο ο οργανισμός δεν το αντέχει και θέλοντας να ενημερώσει τον άνθρωπο, του στέλνει κάποια ενοχλητικά μηνύματα για να καταλάβει ότι κουβαλάει περισσότερο άγχος και στεναχώρια απ’ όση αντέχει.

Οι κρίσεις πανικού μπορεί να εμφανιστούν μετά από:

  • την απώλεια κάποιου αγαπημένου προσώπου
  • ένα χωρισμό
  • την εμφάνιση μιας ασθένειας
  • την ψυχολογική ή την σωματική βία
  • την υπερκόπωση από τις πολλές ώρες δουλειάς
  • την συμβίωση με «τοξικούς» ανθρώπους
  • την χρήση ουσιών (ναρκωτικά)
  • την εμφάνιση κάποιας φοβίας (αγοραφοβία, κλειστοφοβία και άλλα)

Θα καταλάβεις ότι έπαθες κρίση πανικού αν ξαφνικά:

  • έχεις ταχυκαρδία.
  • ιδρώσεις χωρίς να έχει ζέστη.
  • νιώσεις ρίγος και κρυώνεις, χωρίς να έχει κρύο ή να είσαι εμπύρετος.
  • δυσκολεύεσαι να αναπνεύσεις και νιώσεις οξύ πόνο στον θώρακα.
  • αναπνέεις γρήγορα και παίρνεις κοφτές ανάσες.
  • ζαλίζεσαι και νιώθεις ότι θα λιποθυμήσεις. Αυτό συμβαίνει λόγω της κακής οξυγόνωσης του εγκεφάλου από τις γρήγορες ανάσες που παίρνεις.
  • μουδιάσουν τα άκρα σου, χωρίς να έχεις κάποιο άλλο πρόβλημα υγείας που να προκαλεί κάτι τέτοιο.
  • νιώσεις ότι χάνεις την αίσθηση του σώματός σου και του εαυτού σου.
  • αισθανθείς ότι «χάνεις το μυαλό σου» και έχεις την αίσθηση ότι τρελαίνεσαι.

Τι μπορείς να κάνεις εκείνη την στιγμή;

  • Πρέπει να μείνεις ψύχραιμος. Ο πανικός, συνήθως, κρατάει 5 με 10 λεπτά και συνήθως υποχωρεί, χωρίς την χορήγηση κάποιου φαρμάκου.
  • Μπορείς να ενώσεις τις παλάμες σου, να τις φέρεις κοντά στο πρόσωπό σου και να αναπνέεις μέσα στην χούφτα σου. Έτσι ο αέρας που θα βγάζεις θα επιστρέφει ξανά πίσω σε εσένα.
  • Επικεντρώσου στην αναπνοή σου. Ξεκίνα να εισπνέεις από την μύτη και να εκπνέεις αργά- αργά από το στόμα. Η σωστή αναπνοή είναι, κατά την εισπνοή και την εκπνοή να γεμίζει και να ξεφουσκώνει αέρα μόνο η κοιλίτσα μας και όχι ο θώρακας.
  • Να απευθυνθείς σε ειδικό ψυχικής υγείας και να σε κατευθύνει.

Πώς μπορώ να βοηθήσω έναν άνθρωπο όταν πάθει κρίση πανικού και τί πρέπει να γνωρίζω;

Αντικειμενικά δεν μπορείς να τον βοηθήσεις εκείνη την στιγμή. Μόνο που είσαι δίπλα του, ως φυσική παρουσία, αρκεί για να νιώθει ασφαλής.

Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι:

  • Όσα αισθάνεται εκείνη την στιγμή ο άνθρωπος που είναι σε πανικό, συμβαίνουν αντικειμενικά στο σώμα του και δεν είναι ιδέα του.
  •  οι κρίσεις πανικού μιμούνται σε συμπτωματολογία το έμφραγμα και το εγκεφαλικό. Πράγμα που σημαίνει ότι ο άνθρωπος που βρίσκεται σε πανικό, κυριολεκτικά, υποφέρει και μπορεί να σου ζητήσει να τον πας στο νοσοκομείο. Οφείλεις να το κάνεις για να βεβαιωθεί ότι δεν συμβαίνει κάτι με την καρδιά του και να νιώσει ασφαλής κοντά στους γιατρούς
  • Όταν η κρίση παρέλθει και το άτομο επανακτήσει τις δυνάμεις του εντελώς, παρότρυνέ το να επισκεφτεί  έναν ειδικό ψυχικής υγείας και να συζητήσει αυτό που του συνέβη, ώστε να βρεθεί η αιτία που του προκάλεσε τον πανικό ώστε να μην του ξανασυμβεί.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις των κρίσεων πανικού στην καθημερινότητα του παθόντος;

  • Μειώνεται η αντοχή του (οργανικά)
  • Νιώθει εξαντλημένος (ψυχικά)
  • Ζει υπό τον φόβο της επόμενης κρίσης
  • συρρικνώνεται ο εγκέφαλός του (κάτι πολύ σοβαρό!)

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η άμεση αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού είναι μείζονος σημασίας γεγονός, καθώς είναι μια κατάσταση που φθείρει την ποιότητα ζωής του ανθρώπου.  Σε καμία περίπτωση δεν επιφέρει τον θάνατο και αντιμετωπίζεται είτε ψυχοθεραπευτικά, είτε συνδυαστικά με φαρμακευτική αγωγή.

∞ Για σκέψου, τί κάνεις όταν πονάει το πόδι σου; Δεν πας στον ορθοπεδικό;

Και τώρα που πονάει η ψυχή σου, μήπως πρέπει να επισκεφτείς έναν ειδικό ψυχικής υγείας;∞


Ας διώξουμε τα ταμπού από την ζωή μας, για να έχουμε καλύτερη ψυχική και σωματική υγεία!

 

Σύνταξη & Επιμέλεια: Νάνσυ Αβραμοπούλου

Follow & Like: Nancy’s Blog

Περί Nancy Avramopoulou

Nancy Avramopoulou
Είμαι δημοσιογράφος και το μόνο που ξέρω να κάνω καλά είναι να εκφράζω με λέξεις κάθε μου σκέψη. Ανέκαθεν μου άρεσε να παρατηρώ τους ανθρώπους και να μαθαίνω μέσα από τα βιώματά τους. Το Νancy’s Βlog δημιουργήθηκε από την έντονη επιθυμία μου να μοιραστώ τους προβληματισμούς μου και τις σκέψεις μου πάνω σε κοινωνικά- καθημερινά θέματα που ζούμε όλοι μας. Αγαπώ τους απλούς ανθρώπους, φρικάρω με τους δήθεν, αποστρέφομαι τους μίζερους και ενθουσιάζομαι με την εσωτερική ομορφιά που ευτυχώς έχουν πολλοί μέσα τους.

Δείτε Επίσης

3 αρνητικά μοτίβα σκέψης και πώς να τα αποφύγετε

3 αρνητικά μοτίβα σκέψης και πώς να τα αποφύγετε

Ο τρόπος που σκέφτεστε για τα γεγονότα και τους ανθρώπους στη ζωή σας μπορεί είτε …