μελέτη και διάβασμα

Πώς μπορούμε να κάνουμε τη μελέτη του παιδιού ευκολότερη!

PenΗ μελέτη του παιδιού για τους περισσότερους γονείς είναι γεμάτη άγχος. Μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά για τους εργαζόμενους γονείς ή μια μέρα γεμάτη δουλειές στο σπίτι γι αυτές που ασχολούνται με τα οικιακά, έρχονται αντιμέτωποι οι γονείς τις περισσότερες φορές με ένα παιδί. Ένα παιδί που δεν θέλει να διαβάσει , θέλει να ξεκουραστεί και να χαλαρώσει, να παίξει κτλ.

Πώς μπορούμε να κάνουμε τη διαδικασία της μελέτης πιο εύκολη;

Καταρχάς θα πρέπει να έχει μια καθημερινή ρουτίνα το παιδί όσο πιεστικό και βαρετό ακούγεται.

Το πρωί σχολείο, μόλις γυρίσει σπίτι μεσημεριανό φαγητό, μια ώρα ξεκούραση και χαλάρωση, διάβασμα και μετά εξωσχολικές δραστηριότητες ή παιχνίδι. Θα πρέπει να μπει στο ρυθμό αυτής της ρουτίνας και να μην παρεκκλίνει π.χ. να θέλει να παίξει και να διαβάσει αργότερα .

Ο χώρος στον οποίο διαβάζει θα πρέπει να είναι ήσυχος και τακτοποιημένος.

Να έχει ένα γραφείο στο οποίο θα διαβάζει. Εξοπλισμένο με ο,τι του είναι χρήσιμο στη μελέτη (τετράδια, βιβλία, μολύβια, γόμες, ξύστρες κτλ.). Με αυτόν τον τρόπο θα μένει συγκεντρωμένο και δεν θα αποσπάται η συγκέντρωση του π.χ. από ήχους, να σηκωθεί να βρει ένα μολύβι κτλ.

Να διαβάζει με σύστημα.

Να ξεκινάει πρώτα από τα πιο δύσκολα π.χ. επίλυση μαθηματικών ασκήσεων, μελέτη ιστορίας, συμπλήρωση φωτοτυπιών κτλ. και να αφήνει στο τέλος πιο εύκολα όπως π.χ. αντιγραφή. Όπως αναφέραμε αρχικά, είναι ιδανικά να έχει τελειώσει τη μελέτη του μέχρι και νωρίς το απόγευμα. Διότι αργότερα είναι ήδη κουρασμένο το παιδί και η αφομοίωση θα είναι πιο δύσκολη.

Να θυμόμαστε ότι σε κάθε περίπτωση δεν λύνουμε εμείς τις ασκήσεις του παιδιού!

Το παιδί επαναπαύεται εφόσον γνωρίζει ότι θα του λύσουμε εμείς τις ασκήσεις. Τα κενά που έχει παραμένουν και προστίθενται νέα και μαθαίνει να μην είναι ανεξάρτητο. Εάν έχει κάποια απορία ή δυσκολεύεται σε κάποια σημεία έχουμε δυο επιλογές. Ή να το βοηθήσουμε λύνοντας του τις απορίες και αφήνοντας το να λύσει μόνος του τις ασκήσεις ή να απευθυνθεί στο δάσκαλο/ δασκάλα την επόμενη μέρα. Άλλωστε από την Ά δημοτικού το παιδί θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνει μόνο του τα μαθήματα του. Εάν δεν έχουμε την υπομονή ή δεν τα καταφέρνουμε ή αντιδρά αρνητικά το παιδί στο να το βοηθήσουμε στο διάβασμα ζητάμε από τον κάποιο άλλο οικείο πρόσωπο να το βοηθήσει π.χ. μπαμπάς, γιαγιά, θεία κτλ.

Οπλισμένοι με υπομονή και εφαρμόζοντας τα παραπάνω μπορεί η μελέτη να γίνει ευκολότερη. Για κάποιον γονιό ο οποίος «κυνηγά» το παιδί του να μελετήσει, εφαρμόζοντας, όμως, τα παραπάνω θα δει βελτίωση.

 

Σύνταξη: Λίτσα Μπράχου

Επιμέλεια: Γιάννης Παπαδόπουλος

Follow & Like: Nancy’s Blog

Περί Λίτσα Μπράχου

Ονομάζομαι Λίτσα Μπράχου, μένω στον όμορφο Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, είμαι παντρεμένη κι έχω ένα γιο 1,5 χρονών. Έχω σπουδάσει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και χόμπι μου είναι η ζαχαροπλαστική και η μαγειρική. Στο Nancy's Blog θα μοιραστώ μαζί σας σκέψεις, εμπειρίες και δικές μου πεντανόστιμες συνταγές!

Δείτε Επίσης

Κουπ Πατ: Εναλλακτικοί τρόποι χρήσης τους

Όλοι έχουμε στο σπίτι μας αρκετά κουπ πατ, τα οποία, συνήθως, χρησιμοποιούμε μόνο για να …

Οι παλιές μαμάδες ήταν πάντα διαθέσιμες για τα παιδιά τους

Οι παλιές μαμάδες ήταν πάντα διαθέσιμες για τα παιδιά τους

Πάντα ήθελα να κάνω οικογένεια και παιδιά. Θαύμαζα τους γονείς μου και την σχέση τους. …

Μικρές ‘αθώες’ φράσεις και 4 κόλπα για να τις αποφύγετε

Μικρές «αθώες» φράσεις και 4 κόλπα για να τις αποφύγετε

Μανούλα μου / Μπαμπάκα μου, Ξέρω ότι, όταν ήσουν παιδί άκουγες συνέχεια τέτοιες μικρές φρασούλες: …

Νηπιαγωγείο: Ένας πολύτιμος θησαυρός στη ζωή του παιδιού!

Νηπιαγωγείο: Ένας πολύτιμος θησαυρός στη ζωή του παιδιού!

Νηπιαγωγείο, ένας πολύτιμος θησαυρός στη ζωή του παιδιού! Ένας θησαυρός ανεκτίμητης αξίας! Φέτος, ήταν η πρώτη …

Verified by ExactMetrics