Παρασκευή , 17 Ιανουαρίου 2020
Αρχική / Εκπαίδευση / Οδηγίες για τον εκπαιδευτικό: Οργάνωση της παράδοσης του μαθήματος με τρόπο που να βοηθά το παιδί με ΔΕΠ-Υ αλλά και όλη την τάξη
Οδηγίες για τον εκπαιδευτικό: Οργάνωση της παράδοσης του μαθήματος με τρόπο που να βοηθά το παιδί με ΔΕΠ-Υ αλλά και όλη την τάξη

Οδηγίες για τον εκπαιδευτικό: Οργάνωση της παράδοσης του μαθήματος με τρόπο που να βοηθά το παιδί με ΔΕΠ-Υ αλλά και όλη την τάξη

Pen Ο εκπαιδευτικός οφείλει να είναι οργανωμένος και ενημερωμένος για να βοηθήσει με κάθε τρόπο έναν έναν τους μαθητές του. Όταν μέσα στην τάξη του υπάρχει κάποιος μαθητής με ΔΕΠ-Υ πρέπει να οργανώσει την παράδοση του μαθήματος με τέτοιο τρόπο όπου και να βοηθάει αυτό το παιδί αλλά να επωφελούνται και οι υπόλοιποι μαθητές.

Έτσι ο εκπαιδευτικός :

  1. πρέπει να έχει τον μαθητή με ΔΕΠ-Υ στο πρώτο θρανίο μαζί με κάποιο συμμαθητή του που να μπορεί να τον βοηθάει επίσης. Έτσι, θα έχει μειωμένα τα ερεθίσματα που θα του τραβούσαν την προσοχή αλλά και ο εκπαιδευτικός
  2. μπορεί να διατηρεί βλεμματική επαφή με τον μαθητή κατά τη διάρκεια της παράδοσης για όσο το δυνατό περισσότερο διάστημα,
  3. πριν από την παράδοση του μαθήματος μπορεί να κάνει μια εισαγωγή στην κεντρική ιδέα της ύλης με λέξεις κλειδιά, με ερωτήσεις κ.α. .Για παράδειγμα θα διδαχθούν τον πολλαπλασιασμό. Ο εκπαιδευτικός αναφέρει πως θα μιλήσουν για κάτι καινούριο σήμερα, μια νέα πράξη, η πράξη αυτή μας βοηθάει να βρίσκουμε «τα πολλά», είναι η αντίθετη πράξη της διαίρεσης που μας βοηθάει να βρίσκουμε «τα λίγα» και ούτω καθεξής.
  4. Η παρουσίαση του μαθήματος μπορεί να περιλαμβάνει οπτικοακουστικό υλικό π.χ. ενδιαφέρουσες φωτογραφίες σχετικές με την διδακτέα ύλη. Όσο πιο ενδιαφέρον είναι το μάθημα, υπάρχει κίνητρο και διατηρείτε περισσότερη ώρα η προσοχή του παιδιού με ΔΕΠ-Υ αλλά το μάθημα είναι επίσης ενδιαφέρον και για τους υπόλοιπους μαθητές. π.χ. στο μάθημα διδάσκονται τα σπονδυλωτά ζώα, στην τάξη κυκλοφορούν εικόνες σπονδυλωτών ζώων και ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ καταγράφει με διαφορετικά χρώματα στον πίνακα τα χαρακτηριστικά των ζώων αυτών.
  5. Παράλληλα τα ζώα αυτά προβάλλονται και στον projector καθώς ο μαθητής με ΔΕΠ-Υ δίνει τον λόγο σε κάθε συμμαθητή του για να πει κάποιο χαρακτηριστικό. Αυτός ο ενεργός του ρόλος στη παράδοση του μαθήματος τον κρατά σε εγρήγορση αλλά σχετική με το μάθημα, η προσοχή του είναι εκεί, δεν διασπάται.

Όπως είναι κατανοητό το έργο του εκπαιδευτικού είναι πολύπλευρο και πρέπει πάντα να αναζητά τρόπους για να βοηθήσει όλους τους μαθητές του, ως ξεχωριστές οντότητες και να μην ξεχνάει ότι μπορεί να ζητά και αυτός βοήθεια από τους ειδικούς.

 

Πηγή: Teacher’s Blog

Επιμέλεια: Λάλου Σπυριδούλα Μαρία, Εκπαιδευτικός

Follow & Like Teacher’s Blog

Like Nannncy’s Blog on Facebook & follow on Instagram

Περί Σπυριδούλα- Μαρία Λάλου

Σπυριδούλα- Μαρία Λάλου
Είμαι η Σπυριδούλα Μαρία Λάλου και έχω επιλέξει το ομορφότερο επάγγελμα, Παιδαγωγός. Υποστηρίζω πως είναι το ομορφότερο, διότι λατρεύω τα παιδιά για τον αυθορμητισμό τους, τις γλυκές τους σκέψεις και τις χωρίς φόβο εκφράσεις τους. Η συγγραφή είναι το χόμπι μου. Με βοηθάει να εκφράζω τις σκέψεις, τις ιδέες και τα πιστεύω μου. Γι’ αυτό δημιούργησα και το δικό μου Blog, βέβαια δεν θα έχανα ποτέ την ευκαιρία να συνεργαστώ με το Nancy’s Blog, ένα site που μου έδειξε αμέσως την εμπιστοσύνη και την αγάπη του. Ευχαριστώ Nancy’s Blog!!!

Δείτε Επίσης

Πως μπορεί η μουσική να βοηθήσει στην βελτίωση δεξιοτήτων ενός παιδιού με αυτισμό;

Πως μπορεί η μουσική να βοηθήσει στην βελτίωση δεξιοτήτων ενός παιδιού με αυτισμό;

Η μουσική από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα έχει ευεργετική επίδραση στους ανθρώπους, αφού σύμφωνα …