
Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται η υγιής παρέμβαση των γονέων με την συνεργασία της δασκάλας στον παιδικό σταθμό.
Ποια είναι τα πρώτα ερεθίσματα που δέχονται τα παιδιά στον θρησκευτικό τομέα;
Μέσα από την οικογένεια με έμμεσο τρόπο μαθαίνουν για την θρησκεία, πηγαίνοντας στην εκκλησία, μαθαίνοντας να κάνουν τον σταυρό τους. Ακόμα, στον παιδικό σταθμό πριν κάθε γεύμα γίνεται η «προσευχούλα».
Στις σχολικές γιορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα, λαμβάνουν πληροφορίες μέσω των τραγουδιών και των ποιημάτων. Το Πάσχα μαθαίνουν ήθη και παραδόσεις της θρησκείας, μέσω των δραστηριοτήτων. Όλα αυτά σε μορφή ομαδικού παιχνιδιού, ώστε να είναι ευχάριστο και να εξάπτει την φαντασία τους!
Παιχνίδια μίμησης επαγγελματικών-κοινωνικών προτύπων..
Τα λεγόμενα «κουζινικά»!
Μέσα από αυτό το παιχνίδι, το παιδί μιμείται την μαμά και την γιαγιά που μαγειρεύουν για την οικογένειά τους .
Η γωνιά του κομμωτηρίου για τα κορίτσια και των εργαλείων για τα αγόρια.
Είναι παιχνίδια ομαδικά που επιτυγχάνουν στην άμεση κοινωνικοποίηση τους και στην ανάπτυξη φιλίας.
Τα ψεύτικα χαρτονομίσματα (χρήματα).
Βοηθούν τα παιδιά, από μικρή κιόλας ηλικία, να εισχωρήσουν στην αγορά εργασίας και στην οικονομική αλληλεπίδραση.
Τέλος, η είσοδος τους στον παιδικό σταθμό, τα βοηθά να συνεργάζονται, να δημιουργούν φιλίες, να μαθαίνουν καλούς τρόπους και ευγενικές λεξούλες!
*Τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα σημαντικά εφόδια για την σημερινή εποχή, όπου οι σχέσεις των ανθρώπων είναι απόμακρες, χωρίς ευγένεια και καλούς τρόπους..
Μην ξεχνάμε, ότι πηγαίνοντας το παιδί σχολείο, εκτός από τους ισχυρούς δεσμούς σχέσεων που αποκτά, αποχωρίζεται και την σιγουριά της οικογενειακής ασφάλειας που είχε μέχρι τώρα.
Με την βοήθεια του σχολείου, σταδιακά γίνεται ανεξάρτητο, μαθαίνει να μοιράζεται και αποκτά συναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές εμπειρίες.
Ο παιδικός σταθμός βάζει «τα πρώτα λιθαράκια» στην κοινωνικοποίηση του παιδιού σας, μέχρι να γίνει αυτόνομο και να ανοίξει τα δικά του φτερά!!!
Σύνταξη: Χαρά Παναγιωτακοπούλου