Σάββατο , 4 Ιουλίου 2020
Αρχική / Εκπαίδευση / Κατά πόσο επηρεάζει τους μαθητές για την επόμενη σχολική χρόνια, η μισοτελειωμένη φετινή ύλη;
Αν οι μαθητές δεν ολοκληρώσουν τη σχολική ύλη της τάξης που φοιτούν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ύλης της επόμενης τάξης;

Κατά πόσο επηρεάζει τους μαθητές για την επόμενη σχολική χρόνια, η μισοτελειωμένη φετινή ύλη;

Pen  Οι πασχαλινές διακοπές τελείωσαν και κάτω από άλλες συνθήκες οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αυτές τις μέρες θα επέστρεφαν στα σχολικά τους καθήκοντα. Επειδή προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί, οι γονείς αναρωτιούνται:

Αν και εφόσον επιστρέψουν τα παιδιά τους στις σχολικές αίθουσες, κατά πόσο θα μπορέσουν να διδαχθούν την ύλη της τρέχουσας σχολικής τάξης;

Πώς θα ανταποκριθούν, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, στις απαιτήσεις της ύλης της επόμενης σχολικής χρονιάς;

  • Οι παραπάνω απορίες αφορούν κυρίως τα μαθήματα που θεωρούνται βασικά, όπως είναι η γλώσσα και τα μαθηματικά.

Αρχικά, σαν γονείς θα πρέπει να ηρεμήσουμε και να σκεφτούμε πάνω απ΄ όλα την υγεία των παιδιών μας!

Να δεχτούμε τις συμβουλές των ειδικών, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα, αν θα πρέπει τελικά να ανοίξουν τα σχολεία και ποιο είναι το κατάλληλο χρονικό διάστημα ώστε να συμβεί αυτό.

Ως εκπαιδευτικός, θεωρώ ότι δεν πρέπει να αγχωνόμαστε, αν τα παιδιά θα καταφέρουν να διδαχτούν όλη την απαιτούμενη σχολική ύλη της φετινής τάξης. Έτσι κι αλλιώς, η διδακτέα ύλη επαναλαμβάνεται σε κάθε τάξη σε πιο εμπλουτισμένη μορφή.

Αν δεν καταφέρουν φέτος να διδαχθούν ένα γραμματικό φαινόμενο στη γραμματική ή ένα μαθηματικό όρο, θα το διδαχθούν στην επόμενη τάξη.

Αναφέρομαι βέβαια στο γενικότερο σύνολο των μαθητών και όχι εκείνων που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες στους οποίους η ύλη διδάσκεται σε  εξατομικευμένο και με πιο χαλαρό ρυθμό.

Επιπλέον, έχουμε κατά νου, ότι το συγκεκριμένο άγχος κατακλύζει όλους ανεξαιρέτως τους γονείς του κόσμου και ιδιαίτερα της Ελλάδας στην οποία αναφερόμαστε, αφού είναι ένα καθολικό πρόβλημα που αφορά όλους τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας βαθμίδας.

Προσωπικά, θεωρώ ότι ίσως υπάρχει κάποιο πρόβλημα στα παιδιά της πρώτης τάξης τα οποία έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το χώρο της γνώσης και είναι εκείνα που θέλουν και περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν μέσα στο καινούριο τους σχολικό περιβάλλον.

Αλλά και σε αυτή την περίπτωση που δεν έχουν διδαχτεί τα γράμματα της αλφαβήτα και τα γραμματικά φαινόμενα που αναφέρονται στο σχολικό εγχειρίδιο, θα τα διδαχθούν έστω και περιληπτικά πριν ξεκινήσει η διδασκαλία της σχολικής ύλης που προορίζεται για την επόμενη τάξη.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά δεν πρέπει να βομβαδίζονται με τόσες πολλές γνώσεις που απαιτούν τα σχολικά βιβλία.

Αυτό που θα τα ωφελήσει είναι να αποκτήσουν λίγες γνώσεις και αυτές να τις αποκτήσουν σωστά.

 

Σύνταξη: Μαρία Μαυρουδή

Επιμέλεια: Νάνσυ Αβραμοπούλου

Like us on Facebook & follow us on Instagram

Περί Μαρία Μαυρουδή

Avatar
Ονομάζομαι Μαυρουδή Μαρία. Μένω στις Μοίρες Ηρακλείου Κρήτης και είμαι εκπαιδευτικός. Η γραφή είναι για μένα ένας τρόπος απόδρασης από την καθημερινότητα.

Δείτε Επίσης

Κλειστά έως τις 10 Απριλίου σχολεία και πανεπιστήμια

Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών – Αύριο η έκδοση της Κοινής Υπουργικής …