Σάλος και οργή έχει ξεσπάσει μετά από την δημοσιοποίηση του εγγράφου που έστειλε η Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων My Market προς τους εργαζόμενους.
Η Διευθύντρια με άκρως ειρωνικό ύφος επεξηγούσε στους εργαζόμενους των My Market τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να είναι χαμογελαστοί και χαρούμενοι.
Το έγγραφο που έστειλε έγραφε τα εξής:
«Καλησπέρα σας,
Σε συνέχεια της επικοινωνίας του διευθυντή της εταιρείας μας, θα σας αναφέρω κάποιους λόγους για να χαμογελάτε για όσους δυσκολεύονται να το κάνουν.
➤ Επειδή έχετε δουλειά
➤ Επειδή πληρωνόσαστε στην ώρα σας (για αυτούς που θα πουν ότι παίρνουν 300 euro θυμίζω ότι το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο).
➤ Επειδή εργάζεστε σε μία εταιρεία που σέβεται και ακούει τα προβλήματά σας.
➤ Επειδή η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίζετε να εργάζεστε.
➤ Επειδή πληρώνεστε για αυτό
➤ Επειδή οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν, και πρέπει να τους ευχαριστείτε για αυτό με ένα χαμόγελο.
➤ Γιατί θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε.
Ανυπομονώ να δω την ανταπόκρισή σας στα αποτελέσματα του μυστικού επισκέπτη που θα γίνει μέσα στον μήνα.
Ευχαριστώ
Περιφερειακή Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων My Market
Γενική Διεύθυνση Λειτουργίας Καταστημάτων».
Πιο αναλυτικά.
Για την εν λόγω Διευθύντρια, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να λένε και ευχαριστώ που ζουν σε εργασιακό μεσαίωνα, να είναι χαρούμενοι για τα 300 ευρώ που παίρνουν – στην ώρα τους – άσχετα αν δεν φτάνουν για να επιβιώσουν. Θα πρέπει να είναι χαμογελαστοί προς τους πελάτες γι αυτούς τους λόγους. Θα πρέπει να είναι χαρούμενοι καθώς η εταιρεία σπαταλάει χρήματα για να συνεχίσουν να εργάζονται (βέβαια δεν μας αναφέρει πόσα χρήματα βγάζει η εταιρεία από την εργασία τους…). Επίσης προειδοποιεί (απειλεί για εμένα) πως έχει δρομολογηθεί ήδη μυστικός επισκέπτης (ρουφιάνος) για να δει το πως ανταποκρίνονται (και λογικά όσοι δεν συμμορφωθούν σύμφωνα με το έγγραφο θα τιμωρηθούν… να φανταστώ πως αυτή είναι η συνέχεια).
Η ανακοίνωση της εταιρείας για το περιστατικό.
Η εταιρεία My Market προχώρησε σε μια ανακοίνωση όπου δηλώνει πως είναι ένα γεγονός που δεν εκφράζει και δεν συνάδει με την εταιρεία και πως η εργαζόμενοι είναι ότι πιο πολύτιμο έχουν. Χωρίς, όμως, να αναφερθεί στο μισθολόγιο της πείνας, στις συνθήκες εργασίας, ούτε να υποστηρίξει πλήρως τους υπαλλήλους της. Μια ανακοίνωση φειδωλή απλά και μόνο για να απαλλαχτεί από τις ευθύνες της.
Δείτε τη σχετική ανακοίνωση:
«Σε συνέχεια της σχετικής ανάρτησης, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι το συγκεκριμένο και μεμονωμένο περιστατικό δεν εκφράζει και δε συνάδει με την κουλτούρα, φιλοσοφία και τρόπο λειτουργίας της αλυσίδας και των 10700 εργαζομένων της εταιρείας. Οι άνθρωποί μας ήταν από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας μέχρι και σήμερα – και μετά από την συγχώνευση με τη Βερόπουλος – ό,τι πιο πολύτιμο είχαμε και θα έχουμε. Όλα όσα έχουμε καταφέρει ανήκουν σε όλους μας και τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό».
Ομολογώ πως διαβάζοντάς τα σοκαρίστηκα και θύμωσα.
Μετά, όμως, σκέφτηκα με τί σοκάρομαι πραγματικά; Με κάτι που έχω νιώσει προσωπικά ο ίδιος; Με τι σοκαριστήκαμε όλοι μας αλήθεια; Πού είναι το περίεργο στον εργασιακό μεσαίωνα που ζούμε τα τελευταία χρόνια; Απλά η Διευθύντρια των My Market το πήγε ένα βήμα παραπέρα και το αποτύπωσε σε μία σελίδα Α4.
Αυτό δεν συμβαίνει σε πολλούς; Εργασία με 300 ευρώ, ασφάλιση ανύπαρκτη ή μισή και από πάνω το αφεντικό να βρίζει και να σε θεωρεί δουλικό προσωπικό. Να σε ξεφτιλίζει και να σε κάνει να νιώθεις πως του χρωστάς και χάρη. Γιατί όπως λένε οι περισσότεροι, εάν προσπαθήσεις να υποστηρίξεις την προσωπικότητά σου και να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου «αν σου αρέσει, αν δεν σου αρέσει υπάρχουν πολλοί εκεί έξω που περιμένουν.».
Και έχουν δίκιο σε αυτό.
Υπάρχουν πολλοί που περιμένουν και δεν πρόκειται να σηκώσουν κεφάλι. Τα εργασιακά δικαιώματά μας έχουν καταπατηθεί. Στα χρόνια της κρίσης, η ανάγκη για εργασία μάς έχει κάνει πιο δειλούς και έχει περαστεί η λανθασμένη εντύπωση στο κεφάλι μας, ότι η κάθε επιχείρηση που εργαζόμαστε μάς προσφέρει και δεν της προσφέρουμε.
Και αυτά δεν συμβαίνουν μόνο στις μεγάλες εταιρείες, όπως συνέβη στα My Market, αλλά από την μικρότερη επιχείρηση που απασχολεί μόνο έναν υπάλληλο μέχρι την μεγαλύτερη.
Παντού συμβαίνουν μόνο που στην περίπτωση των My Market, η Διευθύντρια λειτούργησε λίγο απερίσκεπτα και είπε να τα βγάλει την κακία, την ειρωνεία και τις απειλές της σε μία σελίδα, όπου της γύρισε μπούμερανγκ. Βέβαια δεν μπορείς να την αδικήσεις. Δεν πίστευε πως μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο εν έτη 2019. Είχε συνηθίσει υπαλλήλους με σκυφτό κεφάλι που σε μία παρατήρησή της έτρεμαν.
Δυστυχώς το σκηνικό αυτό είναι ο καθρέφτης της ελληνικής εργασιακής πραγματικότητας. Επιβάλλεται να αλλάξει προς όφελος των εργαζομένων και όχι μόνο των επιχειρήσεων.
Σύνταξη & Επιμέλεια: Γιάννης Παπαδόπουλος
Πηγή φωτογραφίας: protothema.gr